top of page
  • gizemaltikulac

Marka Tescili Nedir? Neden Önemlidir?

Güncelleme tarihi: 25 Tem 2022



Marka Nedir?

Marka bir işletme tarafından üretilen veya sağlanan mallar veya hizmetlerin diğer işletmelerinkinden ayırt edilebilmelerini sağlayan bir işarettir.

Malları veya hizmetleri ayırt etmek için kullanılan ayırt edici kelimeler, harfler, rakamlar, çizimler, resimler, şekiller, renkler, logolar, etiketler veya bunların kombinasyonları marka olarak tescil edilebilir..



  • Marka Tescili Güven Unsurudur

Sektörde edineceğiniz bir marka sizleri rakiplerinizin önüne geçirir, tüketici için güven unsuru yaratır, seçimi kolaylaştırarak gelir kaynağınızı yükseltir.

  • Ä°sim Hakkı Ä°le Birlikte Sektörle Tekel SaÄŸlar

Marka tescili sadece kendinize ait markanın korunmasını değil aynı zamanda tescilli marka ile ayırt edilemeyecek derecede benzer markaların da tescil edilmesini ve kullanılmasını önleyen hukuki haklar tanır.

  • Devlet TeÅŸvikleri, Kalite Belgeleri ve Birçok Ãœretim Ä°zni Gereklidir

Marka tescili devlet teşviklerinden yararlanmanızı, kalite belgeleri (TSE, ce gibi ) almanızı ve com tr alan adını tescilleyebilmenizi sağlar. Aynı zamanda Gıda ve ilaç sanayi gibi sektörlerde marka tescili üretim yapabilmek için bir zorunluluktur.

  • Uluslararası Pazarlara Girebilmenizi SaÄŸlar

Marka tescilinde ülkesellik prensibi geçerlidir. Yani markalar tescil alındıkları ülke sınırları içerisindeki hak ve korumalardan yararlanır. Bu nedenle özellikle ihracat yapan firmaların, markalarını ihracat yaptıkları ülkelerde de tescil ettirmeleri gerekmektedir. Aksi taktirde; o ülkeler ile yapmak istedikleri ticareti gerçekleştiremeyebilir, yasal yaptırımlarla karşılaşabilirler.




Markalar:

Müşterilerin ürünleri birbirinden ayırt edebilmelerini sağlar;

Şirketlerin ürünlerini farklılaştırmalarına olanak sağlar;

Pazarlamanın önemli bir aracı olup, marka imajı ve bilinirliği oluşturmada esas teşkil eder; Kullanım hakları devredilebilir (lisans) ve imtiyaz ücretleri aracılığıyla doğrudan mali kaynak sağlar; İmtiyaz (franchising) anlaşmaları için hayati öneme sahip bir unsurdur;

Kıymetli bir ticari varlık olabilir;


Şirketleri ürün kalitesini sürdürmek ya da geliştirmek için yatırama teşvik eder; Finansman bulmada faydalı olabilir



1 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör
bottom of page